čtvrtek 16. března 2017

Dílna čtení u prvňáčků

Od 2.ročníku jsem s dílnou neměla problémy. Nastavili jsme si pravidla, přinesli knihu a podle pravidel Dílny čtení  se pustili do čtení, prezentace a většinou zbyl čas i na nějaký pracovní list. Ale jak nejlíp vést Dílnu čtení u dětí, které umí jen pár písmenek?

1.dílna - představení knihy
1.dílna čtení proběhla v prosinci. Úkol pro děti byl velmi snadný - přines svoji oblíbenou knihu. Ve třídě se nám objevily pohádkové knížky, knihy s příběhy, encyklopedie i kniha psaná v angličtině. Každý svoji knihu představil a vysvětlil ostatním, proč si vybral ze své knihovny právě tuto knihu. Zajímalo nás, kdo mu knihu čte, kdo knihu vybral, kdo knihu daroval.... Učíme se číst A-S metodou, ale i tak některé děti dokázaly kousek ze své knihy přečíst.


2.dílna - poprvé to zkoušíme s pracovním listem
Tentokrát si děti musely přinést knihu podle zadání - se zvířecím hrdinou. Většina knihu čte zatím s rodiči, ale našlo se i pár šikulek, kteří se statečně pouští do čtení sami.

Na úvod jsme si řekli  pár pravidel, která se postupně naučíme dodržovat.
1.pravidlo dílny : V kruhu mluví jen jeden, ostatní naslouchají.
2.pravidlo dílny : Po zadání úkolu je čas na čtení, pak  plním úkol.

Knihy jsme si představili v kruhu na koberci, kdo zvládl, přečetl krátkou ukázku (1-2 věty). První pracovní list jsem připravila velmi jednoduchý a děti ho zvládly vyplnit téměř bez pomoci. Název knihy nebylo těžké z obálky opsat, ovšem rozhodnout, kdo je hrdinou knihy, už dalo trochu přemýšlení. Obrázek měl hrdinu zachytit v nějaké situaci z knihy. S vyplněným PL jsme se sešli opět v kruhu a  podle obrázků jsme  odhadovali, co asi prožívá v knize koťátko, myšák, vlček, potkan, brouk ...








Žádné komentáře:

Okomentovat