sobota 11. srpna 2018

V.I.P. table

Moje letošní inspirace ze zahraničí. 
Loni to byly brag tags - chlubítka. U dětí měly úspěch, sbíralo se celý rok, na nová chlubítka se všichni moc těšili.

A letos jsem se rozhodla pro V.I.P. lavici.

inspirace třeba
ZDE

Líbí se mi myšlenka ocenit žáky, kteří pravidelně pracují na 100%. Zvládnou dodržovat třídní pravidla, jsou vzorem pro ostatní, dokážou spolužákům pomoct, když je potřeba.

VIP znamená "very important person", v překladu "velmi důležitá osoba".
Lidem označeným jako VIP jsou určeny lepší služby, lepší péče, mají přístup na speciální místa.

VIP v naší třídě bude sedět ve VIP lavici, která bude speciálně vybavená.

V prvním týdnu si společnš stanovíme, kdo se může stát VIP u nás ve třídě. Jaká pravidla je potřeba dodržovat.
Pro každý týden, dle kritérií, jednoho VIP vyberou spolužáci, jednoho já s paní asistentkou.

VIP žák pracuje na 100%.
VIP žák dodržuje třídní pravidla.
VIP žák je dobrý kamarád.
VIP žák je vzorem pro ostatní.

Lavice pro VIP bude označena a budou na ní všechny možné zásoby pro školní práci, které budou moct VIP žáci celý týden používat.

Pořídila jsem speciální tužkovník.
V něm najdou zvýrazňovače, bločky, gumy, fixy, pastelky, ořezávátkoi, voskovky,
nůžky, pravítka, cool propisky, záložky do knihy.

K dispozici budou mít i samolepky, razítka, sponky, washi pásky, bělítko.

Zkrátka dokonale zásobená lavice budou doufám hit a všichni v ní budou chtít strávit alespoň jeden školní týden.


Spoustu pomůcek jsem koupila v Pepcu, něco objednala i na Ali Expressu, zvýrazňovače jsem sehnala za 4,90 v Tescu.


Celý týden bude VIP nosit vizitku, která ho opravňuje k sezení ve VIP lavici, k používání VIP pomůcek, ale také bude mít i VIP práva.

Například:

-zvolí si, kde chce pracovat  na úkolu (ve své VIP lavici, na koberci, na chodbě...)
- bude mít přednostní právo k lepení samolepek spolužákům do pracovního sešitu za splněný úkol
- ve čtenářské dílně bude mít rezervováno místo na matraci
- o přestávce bude smět používat hry
- jako VIP nemusí vypracovávat domácí úkol

Držte mi palce, ať jsou třeťáci stejně nadšení jako já.
V průběhu roku dám zprávu, jak se VIP lavice osvědčila.

5 komentářů:

  1. Andrejko, zase super nápad! Letos mám prvňáčky a určitě budu mít zase chlubítka tak jako vloni. VIP se mi taky moc líbí, ale s tou poočkám asi na druhé pololetí nebo druhou třídu. Máš skvělé nápady. Já zase letos nakupovala v Americe a manžel úplně šílel..ono to docela dost váží. Jejich Hoby Loby a Michaels bych si okamžitě přestěhovala domů. Jezdila jsem se do těchto obchodů pořád kochat. Učit tam musí být tak snadné. Tolik materiálu a pro ně ani ne tak drahé. Navíc učitelé mají slevy..no já tam chodím vždycky jak Alenka v říši divů. Měj se krásně a přeji hodně moc dalších nápadů. Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, chlubítka byla super a fakt vydržela celý rok. Dětem by určitě nevadila ani letos. Ale já ráda zkouším pořád něco novýho.:D Třeba se k nim ve čtverce vrátím. Jinak nákupy v Americe opravdu závidím. To bych si užila. Potřebovala bych všechno. Posters, borders, book bins, takový ty bílý trojšuplíky, z těch úplně umírám.... Mají toho pro učitele spousty. U videí amerických učitelek umírám. Ale ony mají asi i jiné platy na ty nákupy.:D

      Vymazat
    2. Andrejko, šílela bys a já šílím taky. police, šuplíčky, to všechno bych si okamžitě odvezla..letos mám nové úlovky, ale byl to boj...dostat to do kufru je pak šílený...jinak já vlastně taky pořád improvizuji a zkouším něco nového..ještěže ty weby jsou, že?Přeji krásný start do nového školního roku..a těším se na další pokračování tvých videí

      Vymazat
  2. Tak to jsem opravdu zvědavá, jak se vám to osvědčí. U am. učitelek jsem to viděla hodně, ale žádná mě nepřesvědčila o tom, že to je až tak moc super. Tak třeba se to povede vám. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sama jsem zvědavá, jestli bude motivace fungovat. Zatím jsem optimistka.:-) O zkušenosti se určitě podělím.
      A.

      Vymazat