Obrázkové karty byly původně vytvořeny pro dítě ve věku 3 let, aby si procvičilo barvy.Ale lze je využít i v prvním ročníku.
Základní úkol je přiřadit obrázky podle barvy. Dále lze každý z obrázků pojmenovat, přiřadit kartu se správným slovem. Na prázdnou kartu napsat slovo psacím písmem. Určit počáteční písmeno, počet slabik ve slově ..apod.
Karty lze použít i při učení barev v angličtině.
pátek 6. dubna 2012
Násobky - přehled
Jednoduchý přehled násobků k využití například na magnetické tabuli. Každý si zvládne vyrobit za pár minut a s vlastními obrázky.
Pokud karty zalaminujeme, lze je používat i jinak než jako pouhý přehled.
Tip: a)Soutěž řad. Dopiš fixou k vybranému číslu příklad na násobení tak, aby zvolené číslo bylo výsledkem. Kartu pošli dál. Vyhrává skupina,která má jako první doplněny příklady ke všem násobkům.
b) Vlevo vedle násobku napiš příklad na násobení, vpravo příklad na dělení.
Pokud karty zalaminujeme, lze je používat i jinak než jako pouhý přehled.
Tip: a)Soutěž řad. Dopiš fixou k vybranému číslu příklad na násobení tak, aby zvolené číslo bylo výsledkem. Kartu pošli dál. Vyhrává skupina,která má jako první doplněny příklady ke všem násobkům.
b) Vlevo vedle násobku napiš příklad na násobení, vpravo příklad na dělení.
Tvrdé souhlásky
Oboustranná kartička. Na lícové straně je spojení,které je třeba doplnit, na rubové straně najde žák řešení.
Kartičky lze používat ve dvojici. Jeden žák doplňuje, druhý kontroluje správnost.
Kartičky lze používat ve dvojici. Jeden žák doplňuje, druhý kontroluje správnost.
Čtění s porozuměním - činnosti - soubor karet
Pomůcka je určena pro žáky na konci prvního ročníku a pro druháčky.
Úkol je velmi jedoduchý.Ke každému obrázku je třeba správně přiřadit 3 věty.
Úkol je velmi jedoduchý.Ke každému obrázku je třeba správně přiřadit 3 věty.
úterý 6. března 2012
Inspirace ze školky
Zimní a jarní tvoření, které mě zaujalo v Patričkově třídě Berušek a ve vedlejší třídě Kočiček.
Berušky a jejich rytíři,princezny a jarní ptáčci z kolíčků.
Princezny: hedvábný bílý papír, křídy
Rytíři: šablona, křídy
Ptáčci: šablona,látka,lepidlo,kolík
Kočičky
Zimní tvoření. Sněhuláčci.
Sněhuláci: tempery, polystyrenové kuličky rozřezané na půlku
Sněhuláci: plastová láhev od jogurtu,polystyrenová koule, pletené doplňky, větvička,zmačkaný bílý kancelářský papír
Berušky a jejich rytíři,princezny a jarní ptáčci z kolíčků.
Princezny: hedvábný bílý papír, křídy
Rytíři: šablona, křídy
Ptáčci: šablona,látka,lepidlo,kolík
Kočičky
Zimní tvoření. Sněhuláčci.
Sněhuláci: tempery, polystyrenové kuličky rozřezané na půlku
Sněhuláci: plastová láhev od jogurtu,polystyrenová koule, pletené doplňky, větvička,zmačkaný bílý kancelářský papír
neděle 4. března 2012
Vějířky -tip pro další použití
Při tvoření vějířů mi vždy zůstávalo jedno políčko prázdné (nemá už ten správný rozměr,který potřebuju). Ale já nic nevyhodím,všechno zužitkuju.:-) Takže i tato políčka jsem spojila a slova z věty na ně budou psát žáci sami. Buď smazatelným fixem (pro opakované psaní) nebo permanentním (pro opakované použití vějířů).
Pokud chcete levnější variantu, stačí výkres,děrovačka a kousek provázku. Tabulky zvládnou děti nastříhat samy, svážou provázkem a napíši slova z dané věty. Vějíře si pak mezi sebou vymění.Pomůcka zřejmě nevydrží tak dlouho,ale jako levnější varianta je určitě dostačující.A s výrobou vám děti rády pomohou.
Pokud chcete levnější variantu, stačí výkres,děrovačka a kousek provázku. Tabulky zvládnou děti nastříhat samy, svážou provázkem a napíši slova z dané věty. Vějíře si pak mezi sebou vymění.Pomůcka zřejmě nevydrží tak dlouho,ale jako levnější varianta je určitě dostačující.A s výrobou vám děti rády pomohou.
pátek 2. března 2012
Vějířky - slovní a větná skládačka
O této pomůcce jsem psala už dříve. Některá slova jsem si vytiskla z níže uvedené stránky. Teď jsem si vyrobila kartičky vlastní. Na začátku je vždy obrázek a pak písmena. A když už jsem byla v tom tvoření a nýtků mám dostatek :-), napadlo mě udělat kartičky i na skládání vět.
Děti si věty v lavici složí a pak je mohou přepsat na tabulku popřípadě do sešitu. Po skončení si vymění vějíř s někým dalším a opět skládají.
Chystám se ještě udělat i vějířky s větami napsanými psacím písmem. Úkolem dětí pak bude najít k sobě spolužáka se stejnou větou.
Děti si věty v lavici složí a pak je mohou přepsat na tabulku popřípadě do sešitu. Po skončení si vymění vějíř s někým dalším a opět skládají.
Chystám se ještě udělat i vějířky s větami napsanými psacím písmem. Úkolem dětí pak bude najít k sobě spolužáka se stejnou větou.
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)