Stále hledám nejvhodnější systém pro uchovávání námětů, nápadů, příprav, pomůcek.... Složky uložené v PC mi nevyhovují, jak to nemám na očích, zapomenu.
Pro následující školní rok jsem si pořídila šanon. U každého měsíce mám uloženy hry, které by se daly využít (tento šanon je pro český jazyk). Jsou připevněny jen sponkou, tedy stále k dispozici. A pak PL, předlohy kartičkových her, herní plány pro bingo... apod.
Možná budu někoho inspirovat, možná někdo přidá svůj osvědčený způsob. Předem za něj děkuji.
úterý 21. srpna 2012
pondělí 20. srpna 2012
Jsi hotový s prací?
Na jednom zahraničním blogu jsem našla tuto inspiraci. Nástěnku s úkoly, které můžou žáci využít, pokud jsou hotoví se zadaným úkolem. Pod nástěnkou jsou v krabicích uloženy pracovní listy, hry, kartičky... Buď si žák vybere,na kterou aktivitu má právě chuť nebo pomocí kroužku se stužkou učitel aktivitu určí.
čtvrtek 19. dubna 2012
Kalendář přírody domácí
Inspiraci jsem našla tady.
A zatím zjednodušená verze pro mého 4,5 letého syna. Ale předpokládám,že takový kalendář se neztratí ani ve školní třídě.
Kroužek od klíčů visí vždy na připínáčku daného dne. Vpravo je kancelářskou sponkou označený aktuální měsíc. Kartičky s názvy měsíců a ročních období jsou uloženy v dolní části nástěnky tak,aby byly stále po ruce a připraveny na výměnu. Totéž platí i o kartičkách s počasím,které se mění nejčastěji.
Volné místo ve středu nástěnky bude sloužit k oznámení toho,co nás ten měsíc čeká. Narozeniny, výlet, zubař....
Doplněny karty včera,dnes,zítra + co mě čeká. Náhradní karty jsou uloženy v průhledných sáčcích.
A zatím zjednodušená verze pro mého 4,5 letého syna. Ale předpokládám,že takový kalendář se neztratí ani ve školní třídě.
Kroužek od klíčů visí vždy na připínáčku daného dne. Vpravo je kancelářskou sponkou označený aktuální měsíc. Kartičky s názvy měsíců a ročních období jsou uloženy v dolní části nástěnky tak,aby byly stále po ruce a připraveny na výměnu. Totéž platí i o kartičkách s počasím,které se mění nejčastěji.
Volné místo ve středu nástěnky bude sloužit k oznámení toho,co nás ten měsíc čeká. Narozeniny, výlet, zubař....
Doplněny karty včera,dnes,zítra + co mě čeká. Náhradní karty jsou uloženy v průhledných sáčcích.
pátek 6. dubna 2012
Přiřaď barvu
Obrázkové karty byly původně vytvořeny pro dítě ve věku 3 let, aby si procvičilo barvy.Ale lze je využít i v prvním ročníku.
Základní úkol je přiřadit obrázky podle barvy. Dále lze každý z obrázků pojmenovat, přiřadit kartu se správným slovem. Na prázdnou kartu napsat slovo psacím písmem. Určit počáteční písmeno, počet slabik ve slově ..apod.
Karty lze použít i při učení barev v angličtině.
Základní úkol je přiřadit obrázky podle barvy. Dále lze každý z obrázků pojmenovat, přiřadit kartu se správným slovem. Na prázdnou kartu napsat slovo psacím písmem. Určit počáteční písmeno, počet slabik ve slově ..apod.
Karty lze použít i při učení barev v angličtině.
Násobky - přehled
Jednoduchý přehled násobků k využití například na magnetické tabuli. Každý si zvládne vyrobit za pár minut a s vlastními obrázky.
Pokud karty zalaminujeme, lze je používat i jinak než jako pouhý přehled.
Tip: a)Soutěž řad. Dopiš fixou k vybranému číslu příklad na násobení tak, aby zvolené číslo bylo výsledkem. Kartu pošli dál. Vyhrává skupina,která má jako první doplněny příklady ke všem násobkům.
b) Vlevo vedle násobku napiš příklad na násobení, vpravo příklad na dělení.
Pokud karty zalaminujeme, lze je používat i jinak než jako pouhý přehled.
Tip: a)Soutěž řad. Dopiš fixou k vybranému číslu příklad na násobení tak, aby zvolené číslo bylo výsledkem. Kartu pošli dál. Vyhrává skupina,která má jako první doplněny příklady ke všem násobkům.
b) Vlevo vedle násobku napiš příklad na násobení, vpravo příklad na dělení.
Tvrdé souhlásky
Oboustranná kartička. Na lícové straně je spojení,které je třeba doplnit, na rubové straně najde žák řešení.
Kartičky lze používat ve dvojici. Jeden žák doplňuje, druhý kontroluje správnost.
Kartičky lze používat ve dvojici. Jeden žák doplňuje, druhý kontroluje správnost.
Čtění s porozuměním - činnosti - soubor karet
Pomůcka je určena pro žáky na konci prvního ročníku a pro druháčky.
Úkol je velmi jedoduchý.Ke každému obrázku je třeba správně přiřadit 3 věty.
Úkol je velmi jedoduchý.Ke každému obrázku je třeba správně přiřadit 3 věty.
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)