pondělí 27. března 2017
Dalton letem světem
Pár fotografií z 1.třídy. Povinné a dobrovolné úkoly, práce ve skupině i zhodnocení nám nakonec zabraly 3 vyučovací hodiny. A to jsme sem tam jeli i o přestávce.:-)
pátek 17. března 2017
Dílna čtení se rozjíždí
Už potřetí jsme strávili příjemnou hodinu s dětskými knížkami. Výběr
knihy byl opět daný předem - hlavní hrdina prožil něco stejného jako já.
Zopakovali jsme si pravidla a jedno přidali:
3.pravidlo dílny: Vyber si místo, kde budeš pracovat. Při práci neruš ostatní.
Na začátku lekce dostali všichni stejný úkol - ve dvojici si vzájemně představit svoji knihu. V kruhu pak nepředstavovali svoji knihu, kterou si přinesli a dobře ji znají, ale seznámali nás s knihou spolužáka. Bylo nutné zapamatovat si spoustu údajů. Jak se kniha jmenuje, kdo je v ní hlavním hrdinou a jakou událost hlavní hrdina zažil.
Pracovní list je opět připravený velmi jednoduše. Žáci mají na výběr. Kdo si netroufá, kreslí. Kdo má odvahu, zážitek napíše.
A co mají prvňáci společného s hrdiny knížek? Je toho dost.Například píší perem, chodí do školy, prohráli souboj v páce, zvadli jim kytky, jeli k dědovi a babičce, v lese potkali myslivce, v noci se báli ve svém pokoji, postavili si obydlí, které jim rozfoukal vítr, byli na lékařské prohlídce.....
Zopakovali jsme si pravidla a jedno přidali:
3.pravidlo dílny: Vyber si místo, kde budeš pracovat. Při práci neruš ostatní.
Na začátku lekce dostali všichni stejný úkol - ve dvojici si vzájemně představit svoji knihu. V kruhu pak nepředstavovali svoji knihu, kterou si přinesli a dobře ji znají, ale seznámali nás s knihou spolužáka. Bylo nutné zapamatovat si spoustu údajů. Jak se kniha jmenuje, kdo je v ní hlavním hrdinou a jakou událost hlavní hrdina zažil.
Pracovní list je opět připravený velmi jednoduše. Žáci mají na výběr. Kdo si netroufá, kreslí. Kdo má odvahu, zážitek napíše.
A co mají prvňáci společného s hrdiny knížek? Je toho dost.Například píší perem, chodí do školy, prohráli souboj v páce, zvadli jim kytky, jeli k dědovi a babičce, v lese potkali myslivce, v noci se báli ve svém pokoji, postavili si obydlí, které jim rozfoukal vítr, byli na lékařské prohlídce.....
čtvrtek 16. března 2017
Dílna čtení u prvňáčků
Od 2.ročníku jsem s dílnou neměla problémy. Nastavili jsme si pravidla, přinesli knihu a podle pravidel Dílny čtení se pustili do čtení, prezentace a většinou zbyl čas i na nějaký pracovní list. Ale jak nejlíp vést Dílnu čtení u dětí, které umí jen pár písmenek?
1.dílna - představení knihy
1.dílna čtení proběhla v prosinci. Úkol pro děti byl velmi snadný - přines svoji oblíbenou knihu. Ve třídě se nám objevily pohádkové knížky, knihy s příběhy, encyklopedie i kniha psaná v angličtině. Každý svoji knihu představil a vysvětlil ostatním, proč si vybral ze své knihovny právě tuto knihu. Zajímalo nás, kdo mu knihu čte, kdo knihu vybral, kdo knihu daroval.... Učíme se číst A-S metodou, ale i tak některé děti dokázaly kousek ze své knihy přečíst.
2.dílna - poprvé to zkoušíme s pracovním listem
Tentokrát si děti musely přinést knihu podle zadání - se zvířecím hrdinou. Většina knihu čte zatím s rodiči, ale našlo se i pár šikulek, kteří se statečně pouští do čtení sami.
Na úvod jsme si řekli pár pravidel, která se postupně naučíme dodržovat.
1.pravidlo dílny : V kruhu mluví jen jeden, ostatní naslouchají.
2.pravidlo dílny : Po zadání úkolu je čas na čtení, pak plním úkol.
Knihy jsme si představili v kruhu na koberci, kdo zvládl, přečetl krátkou ukázku (1-2 věty). První pracovní list jsem připravila velmi jednoduchý a děti ho zvládly vyplnit téměř bez pomoci. Název knihy nebylo těžké z obálky opsat, ovšem rozhodnout, kdo je hrdinou knihy, už dalo trochu přemýšlení. Obrázek měl hrdinu zachytit v nějaké situaci z knihy. S vyplněným PL jsme se sešli opět v kruhu a podle obrázků jsme odhadovali, co asi prožívá v knize koťátko, myšák, vlček, potkan, brouk ...
1.dílna - představení knihy
1.dílna čtení proběhla v prosinci. Úkol pro děti byl velmi snadný - přines svoji oblíbenou knihu. Ve třídě se nám objevily pohádkové knížky, knihy s příběhy, encyklopedie i kniha psaná v angličtině. Každý svoji knihu představil a vysvětlil ostatním, proč si vybral ze své knihovny právě tuto knihu. Zajímalo nás, kdo mu knihu čte, kdo knihu vybral, kdo knihu daroval.... Učíme se číst A-S metodou, ale i tak některé děti dokázaly kousek ze své knihy přečíst.
2.dílna - poprvé to zkoušíme s pracovním listem
Tentokrát si děti musely přinést knihu podle zadání - se zvířecím hrdinou. Většina knihu čte zatím s rodiči, ale našlo se i pár šikulek, kteří se statečně pouští do čtení sami.
Na úvod jsme si řekli pár pravidel, která se postupně naučíme dodržovat.
1.pravidlo dílny : V kruhu mluví jen jeden, ostatní naslouchají.
2.pravidlo dílny : Po zadání úkolu je čas na čtení, pak plním úkol.
Knihy jsme si představili v kruhu na koberci, kdo zvládl, přečetl krátkou ukázku (1-2 věty). První pracovní list jsem připravila velmi jednoduchý a děti ho zvládly vyplnit téměř bez pomoci. Název knihy nebylo těžké z obálky opsat, ovšem rozhodnout, kdo je hrdinou knihy, už dalo trochu přemýšlení. Obrázek měl hrdinu zachytit v nějaké situaci z knihy. S vyplněným PL jsme se sešli opět v kruhu a podle obrázků jsme odhadovali, co asi prožívá v knize koťátko, myšák, vlček, potkan, brouk ...
středa 15. března 2017
Příprava na dalton v 1.třídě - Mléko - zdravá výživa
Téměř vše, co se může hodit, jsem našla různě po internetu Něco málo se pokusím ještě i dovytvořit. Odkazy a fotografie materiálů postupně vložím. Hledání zabere spoustu času, tak pokud ho tímto někomu trochu ušetřím, budu moc ráda. Přidáte-li do komentáře další náměty k tématu, děkuji předem.
Příprava předem - na každou svačinu mléčný výrobek.:-)
Motivace: hledej po třídě, co zajímavé jsem v ní ukryla. Děti objeví spoustu prázdných obalů. Co v kelímcích asi bylo? (nenápadné čtení s porozuměním) Co mají společného? MLÉKO
Video o kravičce + písnička
Básnička (přeložena ze slovenštiny, inspirace ZŠ Zvolen), doplň chybějící slova
Příprava předem - na každou svačinu mléčný výrobek.:-)
Motivace: hledej po třídě, co zajímavé jsem v ní ukryla. Děti objeví spoustu prázdných obalů. Co v kelímcích asi bylo? (nenápadné čtení s porozuměním) Co mají společného? MLÉKO
Video o kravičce + písnička
Básnička (přeložena ze slovenštiny, inspirace ZŠ Zvolen), doplň chybějící slova
Na louce se pase …………………., kráva
která dobré ………….….
dává. mléko
Mléko ………………. barvu
má, bílou
hodně vitamínů nám vždy dá.
Pracovní listy
ČJ - obrázky mléčných výrobků + slova (přiřaď do dvojic)
PS - napiš 3 věty o zvířátku
M - nákup zdravé svačiny (PS Prvouka pro 1.ročník s. ..., nakladatelství......)
Pracovní listy dobrovolné
Hledej rozdíly
Obrázky zvířat a jejich mláďat - najdi správné dvojice, rozhodni, které mládě se živí mateřským mlékem.
Omalovánky - kravičky, ovečka, koza
Puzzle z omalovánek kravičky
Knihy ke čtení - Kráva, Mléko, Zvířátka a jejich děti - vydalo DeAgostini
Spojovačka Tisk Tisk 2
Matematické počítání Zde
Puzzle - Užitečná zvířata Jí, bydlí, mládě, dává
Spojovačka Tisk Tisk 2
Matematické počítání Zde
Puzzle - Užitečná zvířata Jí, bydlí, mládě, dává
pondělí 29. února 2016
Matematika v praxi aneb V obchodě
V pracovním sešitě už nás trénovat sčítání a odčítání nebaví, tak jsme to zkusili trochu jinak. Propojili jsme výtvarnou výchovu (vyrobili si názvy obchodů, nabídky zboží, peníze) s matematikou a českým jazykem.(bez patřičné komunikace by to v obchodě nešlo).
Co všechno jsme během dne trénovali:
-vyplácení hotovosti
-odhad (mám dost peněz na takový nákup)
-sčítání, odčítání, násobení, zaokrouhlování (kolik mi vydá bankomat)
-hledání nejvýhodnějšího postupu při sečtení položek
....a ještě spoustu dalšího
Využili jsme pracovní listy z této úžasné stránky, samozřejmě jsme si je upravili pro náš ročník, a také šablony na mince.
pracovní listy
Co všechno jsme během dne trénovali:
-vyplácení hotovosti
-odhad (mám dost peněz na takový nákup)
-sčítání, odčítání, násobení, zaokrouhlování (kolik mi vydá bankomat)
-hledání nejvýhodnějšího postupu při sečtení položek
....a ještě spoustu dalšího
Využili jsme pracovní listy z této úžasné stránky, samozřejmě jsme si je upravili pro náš ročník, a také šablony na mince.
pracovní listy
vyplácení peněz podle zadání
chvíli prodavač, chvíli zákazník
naceněná nabídka zboží
část pokladních bloků
znázornění čísla pomocí bankovek
A příště už to zkusíme v opravdovém obchodě a s pravými penězi.
Těšíme se už teď!
neděle 18. října 2015
Slovní mrak
Už dříve jsem obdivovala různá cvičení do Čj sestavená v obrázcích. Rozhodla jsem se,že je nejvyšší čas si aplikaci na tvoření osvojit. Mám doma šikulku (občas je fajn mít doma puberťáka), který mi během pěti minut zjistil, jak na to. Ukázal, vysvětlil, naučil a já už tvořím jako o život.:-)
Využijeme při vyvozování vyjmenovaných slov. Začínáme písmenem Z. V barevném provedení budou děti pouze hledat, sestavovat řadu vyjmenovaných slov. V čb variantě, kde se slova opakují, najdou stejná slova a vybarví.
Další variantou jsou VS s vetřelci.
Úkol je jednoduchý, opět hledají v obrázku, tentokrát musí objevit všechny vetřelce.
Pro tvoření mi syn vybral velmi jednoduchou aplikaci, naučila jsem se to opravdu během pár minut. A má velké množství volby. Jak fontů písma, opakování slov, barevnosti, tvarů...
Registrace je rychlá a práce velmi jednoduchá. Přesně pro mě.:-)
Máte další nápad, jak využít při práci s vyjmenovanými slovy? Budu ráda za každý nápad, který zanecháte v komentáři.
Krásnou neděli.
Andrea
neděle 11. října 2015
Tvořivky
Už druhý rok se bavím s dětmi v kroužku Tvořivé dílny. Naše první letošní tvoření bylo samozřejmě podzimní. Takové krásné svícny se dětem z 3.-5.ročníku podařily.
Inspirovala jsem se na tomto videu:
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)