1.Pexeso
Každý si vylosuje jeden obrázek pexesa a pak ti se stejnými obrázky utvoří dvojice.
2.Molekuly
Oblíbená hra se dá použít i při sestavování skupin. Děti se pohybují volně po třídě. po chvíli dáme pokyn,aby utvořily např. pětičlenné molekuly.Obvykle chvíli necháme skupiny volně přeskupovat,poslední přijde takový pokyn,který určí počet atomů v molekule,resp.členů pracovní skupiny.
3.Provázky
Připravíme poloviční počet provázků než bude členů ve skupině. Provázky uchopíme uprostřed v jednom svazku. Každý žák si vybere jeden konec provázku. Celá skupina se pak rozmotá a vzájemně se najdou ti,kteří drží stejný provázek na opačném konci.
4.Knoflíky
Knoflíky si žáci vybírají ze sáčku. Skupinu vytvoří podle určitého kritéria (barva,velikost,tvar)- počet stejných knoflíků odpovídá požadovanému počtu členů skupiny.
5.Zvířátka
Děti si tahají kartičky s názvy popř.obrázky zvířat. Název jednoho živočicha se může opakovat vícekrát.Hledají se pouze pomocí zvuků charakteristických pro živočicha,kterého si vylosovaly.
Například na lístu je slovo pes - dítě smí pouze štěkat a hledá dalšího,který také štěká.
Náměty čerpány z knihy Pohádkové příběhy k zábavě i k učení,nakl.Grada.
Fantastická jsou losovátka:
OdpovědětVymazathttp://www.zajimaveuceni.cz/Herni-sety/losovatka-67157